FAQ

Her finner dere svar på de flest stilte spørsmål

Hvordan lage en god bedriftspresentasjon?

Bedriftspresentasjon på webinar

Presentasjonen skal være på max 5 minutter.

Presentasjonen kan understøttes med ppt eller film (fra nett) om det er ønskelig.

Råd og tips til oppbygging og gjennomføring

Last ned som pdf


Bedriftspresentasjon til web-side
Vi håper at dere benytter muligheten og oversender tekst/link til web/link til filmer  som ligger på nett, evt annet som dere ønsker å presentere deres bedrift med. (logo kan bli mulig)

Last ned som pdf

Tips for en god presentasjon

Hvordan fange andres oppmerksomhet på kort tid?

I mange sammenhenger er det viktig å ha evnen til å fange oppmerksomheten til andre mennesker. Det kan være at du har et produkt du ønsker å selge, et budskap du vil formidle, eller kanskje er det deg selv du ønsker å selge inn. Om du lykkes eller ikke er oftest avhengig av din salgsevne.

Ti trinn til en god presentasjon;

1. Ha god kjennskap til det du skal pitche

Kjenn produktet god.  Forbered deg!

2. Hvem er tilhører?

Hvem skal du selge produktet til?  Hva gjør de? Hvilke interesser har de? Let etter noe som kan være innfallsvinkelen til å fange deres interesse og til å overbevise om at ditt produkt, idé eller du er verdt å satse på.

Husk målet ditt: et salg, eller kanskje å skaffe en ny samarbeidspartner.

3. Målgruppen for konseptet

Vis at du har god kjennskap til målgruppen for det du skal selge. Målgruppen for det du skal selge er ikke nødvendigvis den samme som målgruppen for presentasjonen. Du må forsøke å analysere hvordan målgruppen tenker og føler.

4. Hva skal du si?

Hva skal du si og hvordan du skal si det.

Bruk et enkelt og et forståelig språk, ikke rot deg bort med vanskelige ord eller faguttrykk.

En god presentasjon skal være så enkel at tilhøreren skal forstå den, og selv ønske å selge den samme ideen videre.

En god presentasjon lever sitt eget liv etter at du har presentert den.

Utfordringen er å holde presentasjonen kort og strukturert.

Hvordan planlegge og gjennomføre en Leverandørkonferanse?

Mange av bedriftenes innovasjoner, produkter og løsninger når aldri fram til det offentlige markedet. Leverandørkonferanser er designet for å øke bedriftenes markedstilgang.

Sjekkliste og suksessfaktorer for gjennomføring finner du via sidene HER. 

Vi i Leverandørutviklingsprogrammet har designet konseptet Leverandørkonferanse.

Vi håper at din bransje/næring/klynge vil gjennomføre egne Leverandørkonferanser.

Vi er behjelpelige med gode innspill og forslag til utforming av din konferanse.

Hva er Nasjonalt Program for Leverandørutvikling / Innovative anskaffelser?

  • Nasjonalt program for Leverandørutvikling er en operativ pådriver og fasilitator, frontrunner, som skal bidra til å øke den strategiske bruken og innovasjonseffekten av anskaffelser i Norge.
  • Programmet har bidratt i prosess for utvikling av nærmere 200 innovasjoner siden opprettelsen i 2010. Flere av innovasjonene er radikale. 
  • Programmet omtales ofte som Innovative Anskaffelser
  • Se mer på bloggen vår HER.

Hvordan kommer jeg i kontakt med dere?

Oss i Leverandørutviklingsprogrammet finner du via sidene våre HER

Programmets eiere:

DFØ
Forskningsrådet
Innovasjon Norge
KS
NHO

Våre kommende konferanser

Her finner dere kommende konferanser.

KLIKK HER

Presentasjonsmal

Vi har satt opp en mal dere kan ta i bruk for å lage en god og effektiv presentasjon

KLIKK HER